יום שישי, 31 במאי 2013

מדידת צריכת החשמל בביתי בעזרת ינשוף

כבר באוקטובר 2012 התחלתי למדוד את הצריכה של האנרגיה בבית, לא היו לי מכשירים מדויקים פשוט מדי פעם תעדתי את שעוני הצריכה של המים והחשמל (בדירה שאני גר כרגע 2 שעוני חשמל שכל אחד הוא פאזה אחת, שאלות בבקשה לחברת החשמל כי לי אין מושג למה)

בהתחלה מדדתי שלוש פעמים ביום, היו הפוגות שמדדתי פעם ביום-יומיים וכשהייתי ממש עמוס בדברים אחרים שכחתי לחודשיים למדוד אבל עכשיו עם טכנולוגיה פשוטה שנתקלתי בה בזכות מהנדס חרוץ להנדסת אלקטרוניקה, יש לי עתה מכשיר שמנטר את הצריכה בבית כל כ-15 שניות ושומר את המידע באופן מפורט, ונותן לי תובנות ואת היכולת להבין כיצד אפילו המשק הקטן הביתי שלי יכול לחסוך אנרגיה.  קישור לטבלת המידע וגרף הביצועים הידני בטבלה Chart-All ניתן לראות את הגדימה הידנית.

גרף מתקדם בעזרת מערכת ינשוף: עד 30/5/2013 ממוצע ידני, החל מ-  31/5/2013 אזין את המידע ממערכת הינשוף שנותנת גם רזולוציות יותר מדויקות של כמה שניות הפרש וגם שומרת על רציפות. לגרף זה כמובן לא שמתי את חשבון המים כי הוא לא נמדד אלקטרונית, אותו עדיין אמדוד ידנית.
הנתונים בכחול הם צריכת הkW/h היומית והנתונים באדום הם הממוצע של 7 הימים האחרונים. בצהוב צריכת החשמל הדו-חודשית עליה אני משלם לחברת החשמל ובירוק הנמדד בינשוף במהלך חודשיים. הציר האנכי השמאלי הוא קוט"ש צריכה ליום והציר הימני הוא קוט"ש צריכה בחודשיים. המערכת מתעדכנת מאתר הינשוף מידי לילה, כך שכל בוקר בגרף זה יש כבר את הצריכה של אתמול. רואים למשל את הטיסה לחו"ל שלנו באוגוסט איך שהצריכה נופלת לכ- 1.5 קילוואט ליום (מחוברים לשקע נשארו רק המקרר והאינטרנט) כך שאני יכול להעריך שהמקרר שלנו הוא יעיל למדי, במהלך שנה הוא אולי עולה לנו עד 500 ש"ח בחשמל שזה מאוד יעיל.
מאז שהתחלנו למדוד הצלחנו להוריד את חשבון החשמל שלנו מכ- 1000 ש"ח לחודש לכ- 600 ש"ח לחודש, כאשר הבחנו בצרכנים בזבזניים, החלפנו מנורות ליבון בפלורסנט וקנינו נורות לד חסכוניות במיוחד מחנות ב- EBAY (המחירים בעולם משמעותית נמוכים מאלו שבחנויות בארץ אבל זה נושא מורכב...)

הצריכה הממוצעת במהלך השבוע:

קישור לחנות ממנה קניתי רצועת לד לתאורת לילה לחדר תינוק וקישור לחנות ממנה קניתי מנורות מתאימות לבית נורה סטנדרטי במחיר מאד תחרותי
ממליץ מאד לנסות את המערכות האלו, או לפחות להתחיל להתעניין.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה