יום שלישי, 23 ביולי 2013

התאמת שנאי מחשב עבור מדפסת תלת מימד

לשנאים של המחשב יש כל כך הרבה כבלים שזה עשה לי בלגאן בעיניים לראות את זה אז הייתי חייב לסדר את המערכת שתהיה גם יפה ומאורגנת מעבר לעניין שתעבוד באופן יציב ובטוח.

בספק מחשב לרב הכבל של ההפעלה הוא היחיד בצבע ירוק, ראשית כל הלחמתי את הכבל הירוק לשחור (בספק שברשותי כל ה- 12V, אדמה ו-5V הם על אותו ערוץ, אחרת הייתי צריך לברר לאיזה אדמה לחבר)
 
הלחמת כבל ההפעלה של ספק כח
חיברתי את הספק לחשמל ווידאתי שהעניין עובד (המאוורר פעל ונתן מתחים כצפוי) אז בעזרת סרט קפטון שהוא גם מבודד חשמלי וגם עמיד מאוד בחום קיצרתי והדבקתי את חוט ההפעלה לגב ספק הכוח כדי שלא יפריע


ספק כח עם חוט הפעלה מולחם ומודבק
סידרתי את הכבלים של החשמל ל-4: צהובים (12 וולט), אדומים (5 וולט), שחורים (אדמה, מינוס) וכל השאר (3.3 וולט או -12 וולט שלא מעניינים עבור מערכת של מדפסת תלת מימד)
מדובר על מתחים נמוכים אך זרמים יחסית חזקים של 8-16 אמפר כך שמומלץ לאחד בין הכבלים דרך מתאם וחשוב שאלו יהיו על כבל חד-גידי (למנוע ניצוצות) אם אין ברשותכם כבל חד-גידי אז חשוב להלחים את הקצה שיהיה אחיד במגע עם המגעים.
400W power supply assembly for RepRap MendelMax
 כך שנשארתי עם חיבור מאורגן עבור המדפסת (12 וולט ואדמה) ועבור המאווררים שלה (5 וולט) בלי כל הצמות של הכבלים, הארכתי גם את הכבלים כדי שספק הכוח יוכל לשבת רחוק יותר מהמדפסת שלא להפריע.
נותר: לסיים את הרכבת המדפסת התלת מימדית ולהתחיל להדפיס :) חייב להודות שמדובר על טרחה משוגעת וזה שותה את שעות הפנאי הקצרות שנותרו לי אחרי שאני משכיב את הילדה שלי לישון אבל כשזה עובד ומצליח זה מגניב באופן שקשה לתאר. המשך יבוא !


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה